Diş İmplantı Nedir, Nasıl Takılır?

Son yıllarda diş tedavisi alanında en çok kullanılan yöntemlerden biri olan implant en basit ifadeyle oluşturulan yapay diş köküdür. Tedavisinde gecikilen çürük dişlerin çekilmesinin ardından o bölgeye uygulanan ve etrafındaki dişlere ya da dokuya zarar vermeden kişinin kendi dişi gibi kullanabileceği yeni bir dişin oluşturulması amacını taşır. Diş protezi konusunda bir devrim olarak kabul edilen diş implantı başka hiçbir dişten destek alınmadan direkt olarak dişi tutan kemiğin kendisine uygulanmaktadır. Peki diş implantı nasıl yapılır?

Diş implantının yapımı pek çok hastayı korkutsa da aslında hastaya verilen anestezi nedeni ile ağrı ya hiç duyulmamakta ya da çok az duyulmaktadır. Operasyona başlamadan önce hastaya lokal anestezi verilir ve diş impalantının takılacağı bölge uyuşturulur. Anestezinin kalitesine ve uygulayan diş hekiminin mesleki yeterliliğine bağlı olarak hasta uygulama esnasında hiçbir ağrı ya da acı duymaz. Bölge uyuşturulduktan sonra protez diş takılacak yerde bulunan kemiğe ilk önce titanyum vida takılır ve bu vidanın vücut tarafından sarılması için en az 2 ay süre tanınır. Çene kemiğinde yer alan hücreler tarafından etrafı sarılan implantın sağlamlığı arttırılmış olur. Daha sonra ise yükleme adı verilen işlem gerçekleştirilir ve hastanın kendi dişi gibi kullanacağı protez ile tedavi tamamlanır.

Operasyon esnasında ağrı ya da acı gibi korkular taşıyan kişiler için talep ettikleri durumda diş implantı ameliyatı için genel anestezi imkanı da sunulmaktadır. Tedavinin sağladığı en büyük avantaj diğer diş protezlerinde sıklıkla yaşanan protezin altına yemek kaçması ve buna bağlı olarak ortaya çıkan ağrı şikayetlerinin kesinlikle yaşanmamasıdır. Yine destek alınması adına diş etine müdahale edilmemesi de diş etleri hassas olan hastaların diş implantı ile çok daha yüksek standartlarda yeni dişlerini kullanmalarına yardımcı olmaktadır. Sanıldığının aksine dişe implant takılması anında ya da sonrasında acı ve ağrı şikayetleri yaşanmamaktadır. Ağız içerisine birden fazla implant takılacaksa tedavi uygulanan köprü yöntemi sayesinde daha kısa sürede ve daha kolay bir şekilde tamamlanabilmektedir. Çene kemiğine yapay dişin monte edilmesi ile elde edilen yapay diş uzun yıllar gerçek dişten farksız olarak rahat bir şekilde kullanılabilmektedir.